آروینآروین، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 27 روز سن داره

آروین عشق و زندگی مامان و بابا

روز جهانی کودک

1393/7/16 12:08
438 بازدید
اشتراک گذاری

 

روز 16 مهر برابر با 8 اکتبر روز جهانی کودک نام دارد.

در مقدمه ی کنوانسیون حقوق کودک آمده است :
(کودک باید در فضایی سرشار از خوشبختی و محبت و تفاهم بزرگ شود )

با این شعار وبا ارزشی که ما ایرانی ها به خانه وافراد خانواده قائلیم ارزش این عضو خانواده کاملا مشخص می گردد و بایدبه این عضو توجه ویژه نمود. عضوی که اگر چه امروز کودک است و معصوم ،اما فردا بزرگ است ومسئول و خود تربیت کننده ی نسلی جدید، نسلی که روز به روز مسیرش عوض می شود.


کودکی که امروز ریشه ی خانوادگی اصیل دارد بین دو تضاد گرفتار است ،یک سو ته مانده ی ارزشهای نیک قدیمی و از سوی دیگر گرایشهای مد امروزی، گرایشهای تمدن ماشینی شدن. او نمی داند چه کند، ما باید حامی اش باشیم ،او چون موم در دست ماست، خمیر وجود ش با ما شکل می گیرد بیائید او را همراه با اصول صحیح دینی و عرفی تربیت کنیم وچگونه زندگی کردن را به او بیاموزیم.


رسول گرامی اسلام (ص) می فرماید:

" به کودکان خود محبت کنید و نسبت به آنها ترحم نمایید. وقتی به آنها وعده دادید، وفا کنید زیرا آنها جز اینکه شما را روزی دهنده خود می بینند تصور دیگری ندارند.


و از امام سجاد داریم :
" و اما حق فرزند تو این است که بدانی او از تو و پیوسته به تو در خیر و شر امر دنیاست و تو مسئول او از لحاظ نیک ادب کردن و راهنمایی به پروردگارش و کمک به طاعت او هستی. پس عمل تو درباره او ، عمل کسی باشد که می داند در احسان به او پاداش ، و در مسامحه و بدی نسبت به او کیفر می بیند.
اسلام حتی به والدین اجازه کتک زدن کودکان را نداده است . امام علی (ع) می فرماید: " حتی برای ادب کردن فرزندت نیز او را نزن بلکه با او قهر کن و مراقب باش که زمان قهر طول نکشد.

اگر روزی می آمد که جهان خواب هیچ کودکی را نمی دید، بی شک صداقت به آخر می رسید و دوستی و مهربانی، پشت اندوه های بزرگ بزرگ سالی هامان گم می شد.

این روزها اگر عاشقانه سپری می شوند، به عشق بودن شماست. دنیا با کودکان همیشه زیباست؛ زیباتر از همه روزهایی که سراغ داریم.

دنیای کودکانه، صمیمی ترین دنیایی است که هر لحظه بارها آرزو می کنیم تا کاش می شد یک بار دیگر به این دنیای کودکانه قدم بگذاریم!

کاش دنیا همیشه کودک بماند و کودکانه ترانه های عاشقانه اش را لالایی شب های بی خوابی مان کند!

 

پسرم روزت مبارک
 

   

 

پسندها (5)

نظرات (12)

فروشگاه دایانا
17 مهر 93 13:11
اروین جون روز کودک مبارک. دست مامان و بابای عزیزت رو بگیر و با هم بیایید تو سایت من اینطوری: حتما خوشتون میاد.
پدر و مادر آروین کوچولو
18 مهر 93 14:58
کودکی غنچه ای از رود صداقت به صفای آب است کودکی صفحه ای از عشق و محبت به شکوه ماه است کودکی سلسله ی اشک به دنبال سرشت است کودکی لاله ی سرخ است به باغ امید عزیز دلم روزت مبارک
مامان آروین(مهناز )
پاسخ
مرسی عزیزم خیلی زیبا بود روز کودک بر آروین جون شما هم مبارک
مامان الهام
19 مهر 93 15:39
عزیز خاله روزت مبارک ببخشید که با تاخیر روزت رو تبریک گفتم انشاالله همیشه شاد باشی
مامان آروین(مهناز )
پاسخ
مرسی خاله مهربونم ممنون از دعای قشنگت عزیزم
مامانی ماهان جون
20 مهر 93 9:11
سلاااااااااااااااااااااام مامان مهناز و آروین گلللللللللللممممم
مامان آروین(مهناز )
پاسخ
سلام آیسان جونمممممممممممممممممممم ماهان جونمممممممممممممممممم فداتون بشم منننننننننننننننن
مامانی ماهان جون
20 مهر 93 9:15
ممنون مهناز خانومی حدیث پیامبر و امام سجاد در مورد کودکان خیلی زیبا بود،
مامان آروین(مهناز )
پاسخ
مثل شما هنرمند نیستیم که ... حدیث گذاشتم مرسی عزیزم
مامانی ماهان جون
20 مهر 93 9:15
آروین جونم روزت مبارک گلمممممممممم
مامان آروین(مهناز )
پاسخ
ممنونم خاله جون
نامیلو
10 آبان 93 13:12
سلام وبلاگ زیبایی دارین بهتون تبریک میگم به سایت فروشگاهی مام سر بزنید
مامانی ماهان جون
11 آبان 93 9:31
سلام مهناز جونم ،فرا رسیدن روزهای حق علیه باطل و خون بر شمشیر به شما دوست عزیزم و خانواده محترم تسلیت باد.،به حق و حرمت این ماه عزیز از شفاعت شدگان ابا عبدالله قرار بگیریم.آمین
مامان آروین(مهناز )
پاسخ
سلام آیسان جون مرسی از دعای خیلی خیلی خوبت ان شاء الله بتونیم فرزندانی تربیت کنیم که پیرو راه شهدای کربلا باشند . آمین
مامان بردیا شیطون
18 آبان 93 20:37
روزت مبارک عشق خاله...... محرم هم بهتون تسلیت میگم عزاداریاتون قبول
مامان آروین(مهناز )
پاسخ
مرسی عزیزم همچنین از شما
مامان الهام
3 آذر 93 11:18
عزیزم خصوصی داری
مامان آروین(مهناز )
پاسخ
مرسی گلم
مامانی ماهان جون
4 آذر 93 8:30
ممنون گلم بابت تعریفهای خوشگلت آی چسبییییییییییید
مامان آروین(مهناز )
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم من الکی از کسی تعریف نمیکنم فدات
مامان مریم
6 آذر 93 10:45
سلام مهناز جون خوبی عزیزم.....آروین گلم خوبه خانومی چرا وب پسمونو آپ نمیکنی....من چند بار سر زدم ولی خبری نبوده عزیزم از نظر من شربت های مولتی ویتامین هیچ فرقی با هم ندارن....اگه بری تو نت اسم تک تکشون رو هم سرچ کنی میبینی که همشون گره های ویتامینهارو تقریبا با دوز برابر دارن و همچنین زینک و کلسیم و اهن و ...همه با یک دوز.....دوزی که مورد نیاز بدن کودکه فقط سانستول دونوع داره آهن دار و بدون اهن بنابر این اگه اون شربت سانستول رو باز کردی و داری به آروین جون میدی دیگه درست نیست یه مولتی دیگه هم همزمان بدی چون اون ویتامین مورد نیازو داره و بیشترشو بدن دفع میکنه....حتی میتونه مضر هم باشه و به کلیه فشار بیاره اگه تا حالا مولتی اهن دار میدادی یا آهن خالی میتونی تو اون مدت که سانستول رو میدی آهن هم همزمان بدی تا اون شربت تموم بشه و بعد از این دیگه مولتی ویتامین آهن دار بخر من اوایل به ایدین سندروس مسدادم و بعد یه شربت کلسیم(بعد از اینکه از شیر گرفتمش و شیر نمیخورد) و بعدش به تجویز دکترش بیشتر از یک سال سانستول اهن دار میدادم و خیییلی هم راضی بودم تا دیگه تو بازار نبود و باز با تماس با دکترش ساپلکس خریدم....طعم و مزه و دوز دارها درست مثل سانستوله اهن داره فقط کلسیم نداره که به نظرم منطقی تره چون کلسیم مانع جذب اهنه این هم لینک دوست داشتی ببین http://www.darukade.com/Products/DAK-5509/Supplex و اگه آروین هم مثل آیدین آهن نمیخوره تو اون مدت که مولتیش بدون آهنه خیلی حواست به تامین اهن هرروزه تو خوراکی هاش باشه....البته میتونی آهن رو تو مولتیش هم هربار بچکونی و با هم بدی...آیدین هم چون بعد یک سالگی و مریض شدن که تو مدت مریضی آهن نمیدادم دیگه بعدش نخورد دکتر ویتامین اهن دار داد امیدوارم به دردت خورده باشه عزیزم [گل)
مامان آروین(مهناز )
پاسخ
سلام مریم جون مرسی از توضیحات بسیار خوبت دوستم باور کن اینقدر عکس و مطلب برای نوشتن دارم که نگو ولی نمیدونم چرا وقت نمیشه بیام آپ کنم ما تو خونه فعلا نت نداریم مودمم سوخته باید بیارم شرکت که یا یادم میره یا اینکه سرم اینقدر شلوغه که وقت نمیکنم بابت این موضوع خیلی شرمنده دوستان خوبی مثل شما هستم میبوسمت گلم